Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du angivit i dina kunduppgifter. Har du inte fått någon orderbekräftelse har vi inte mottagit din order. Orderbekräftelsen är en specifikation på din beställning. Vår ambition är att lagerföra alla produkter i vårt standardsortiment. Alla bestälningar som är gjorda för kl 10.00 (arbetsdag) skickas samma dag.
Frakt
I webbshoppen kostar frakten 99kr. Order som överstiger 2000 kr skickas fraktfritt. Sändingsummer skickas automatiskt ut så att du kan följa dina paket på www.dhl.se eller www.posten.se
DHL Servicepoint: Paketet skickas till närmaste servicepoint utlämningsställe, du får avisering via sms eller e-post när ditt paket finns att hämta. Har du frågor kring din försändelse ber vi dig kontakta oss på: grossist@ballongverkstan.se
DHL Paketet skickas med leverans till dörren. Det är viktigt att någon finns på plats för att ta emot paketet. Leverans sker vardagar mellan 9-17. Outlösta paket går i retur till oss, vi tar ut en avgift på 250kr för detta. (Läs mer under outlösta paket.)
Till DHL paket kan du välja en tilläggstjänst för expressfrakt till de flesta orter i Sverige. Vill du använda denna tjänst ber vi dig kontakta oss på order@bacala.se innan du genomför ditt köp för att säkerställa att den ort du vill ha paketet till omfattas av denna tilläggstjänst.
Faktura
Vid betalning med faktura tillkommer 40kr i avgift. Betalningsvillkor är 15 dagar. Har du frågor kring din faktura kontakta oss på 08-26 66 62 eller e-posta på grossist@ballongverkstan.se.
Leveranstid
Vi skickar dina varor samma dag om du lägger din beställning före kl 10 en arbetsdag. Avvikelser kan förekomma, i sådana fall kontaktar vi dig via e-post. Vid eventuell försening har du rätt att häva köpet om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid. Har du betalat varorna i förskott återbetalar vi dig senast inom 30 dagar.
Restorder
Vid beställning fyller du i om du vill ha en restorder. Väljer ni restorder kommer den att skickas tillsammans med din nästa order. Vill ni ha dessa varor tidigare står ni för extra fraktkostnaden. Det går inte att göra tillägg av produkter på din restorder, det hanteras då som en ny order. DVS frakt och fakturaavgift tillkommer.
Direktorder
Behöver ni något direkt från våra leverantörer som vi inte har på lager kan ni beställa hem det direkt till er mot att ni står för fraktkostnaden.
Reklamationer
Innan du kan reklamera en vara måste du kontakta oss för att få en godkänd reklamation. Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara eller en återbetalning för varan. Du måste meddela oss på order@bacala.se inom 7 dagar efter det att du mottagit dina varor. Du får en returfraktsedel från oss, bifoga din orderbekräftelse eller en kopia av den.
Outlösta paket
För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift för outlöst paket om 250 kr. Det motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt att mottagna det i retur.
Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut personuppgifter eller e-postadresser utan medgivande från personen i fråga.
Övrigt
Vi reserverar oss för text, pris och bildfel i vår webbshop. All text, grafisk design, logotyper, bilder etc tillhör Ballongverkstan AB och får inte kopieras. Priser anges exkl moms.
Tvist
Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.