Är du vår nästa stjärna?

På Ballongverkstan är vi ett glatt gäng som älskar fester och är Sverigebäst på ballonger! Att jobba hos oss är både roligt, utmanande och det finns alltid rum för förbättringar och idéer! När vi söker nya stjärnskott till vår ensamble kommer de att publiceras här. Välkommen in med din ansökan!

2021-07-01

ORDERADMINISTRATÖR / ORDERLÄGGARE / INNESÄLJARE
Är du en person som trivs i en administrativ tjänst samtidigt som du vill ha kundkontakt? Trivs du med att ta ansvar och driva ditt eget arbete framåt? Denna tjänst erbjuder dig en koordinerande roll på ett företag i tillväxtfasen.

Vi på Ballongversktan är på jakt efter vår nästa stjärna! Har du skinn på näsan? Gillar att ta ansvar och älskar att ha många bollar i luften? Ansök nu!! 

Är du kreativ och gillar att dekorera för fest, du känner att du har en känsla för färg och form och du trivs med att serva kunden – alltid ge den bästa servicen - och det där ”lilla extra”. Trivs du med att ta ansvar och jobba i ett säljteam för kundens bästa med ett leende på läpparna.….. då är du den vi söker! 

Arbetsuppgifter som innesäljare på Ballongverkstan är att du är en del av ett team och du stöttar butikssäljarna med bland annat offerter och orderskrivning. Du tar emot inkommande samtal via telefon och hanterar samtal från kunder på ett korrekt och professionellt sätt samt hanterar reklamationsfrågor och eskalerar leveransförseningar till närmaste chef Du registrerar beställningar och arbetar aktivt med merförsäljning samt har kontroll på orderinflödet / beställer och tar emot leveranser. Det ingår även i tjänsten att rapportera avvikelser med förslag/ åtgärder till närmaste chef

OM VERKSAMHETEN
Ballongverkstan vision är att vara ett stop till fest! Vi vill att det ska vara enkelt att fira, vi tycker att kvalitet är viktigt och att servicen ska vara på topp. Första butiken öppnade dörrarna den 24 april 2010 på Sveavägen 133 i Stockholm

Vårt fokus är självklart på ballonger men vi har även dukning, dekor och partytillbehör till fest. Vi är oerhört stolta över att ha Sveriges största sortiment av ballonger och vi kan verkligen hjälpa alla att fira med stil, och glädje! Hos oss köper kunder ballonger ouppblåsta, de köper dem uppblåsta med helium eller luft och de kan också köpa dem i designade buketter. Självklart får alla sätta ihop en helt, egen och personlig bukett - vi hjälper kunderna med allt!

Jobbtyp: Heltid

OM TJÄNSTEN /ARBETSUPPGIFTER
I rollen som orderadministratör ansvarar du för att hjälpa kunderna med allt från rådgivning kring våra produkter, ge förslag och tips på dekor men även kringliggande produkter till festen, reklamationer, koordinering av specialordrar på webshopen. Du tar emot inkommande samtal, samt förfrågan via mail även hantera företagskunder ingår i dina arbetsuppgifter. Vi har en kultur där man hugger i när det behövs och där alla vi som jobbar kan ballonger. Därför börjar alla, oavsett arbetsroll hos oss, som säljare i butiken i en månad. Du kommer även arbete med eventdekors sociala medier.

BESKRIVING
Ditt ansvarsområde kommer att innefatta order, sälj och kundtjänst. Du kommer att sitta tillsammans med webbshopsadministratör och i närheten av butikspersonalen, det är högt i tak och vi hoppas att du kan vara med och bidra till en positiv stämning på kontoret. Det är viktigt att vara flexibel och förändringsbenägen i ett litet företag, är det mycket att göra så behöver man hjälpa till där det behövs, kan hända att man får stå och blåsa ballonger en hel dag. 

Utöver ovanstående kommer även dina arbetsuppgifter att inkludera bland annat att:

  • Registrera ordrar
  • Korrigera priser
  • Hantera offerter
  • Följa upp på reklamationer
  • Kontakta nya kunder 
  • Bidra till merförsäljning 

UTBILDNING/ERFARENHET OCH PERSONLIGA EGENSKAPER
• Avslutad gymnasieutbildning • Tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice samt med enklare administrativa uppgifter • Goda datorkunskaper.  Vi jobbar främst i Fortnox, Starweb, Boxnet och Microsoft Excel, bra med goda egenskaper i excel. • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. • Erfarenhet av orderhantering och ekonomi ses som meriterande För att trivas i denna roll ser vi att du arbetar för att upprätthålla god service och uppskattar en roll som innebär kundkontakt. Du lockas av ett arbete som innebär att du har telefon som ditt främsta arbetsredskap. Vidare har du vana av att arbeta såväl självständigt som i team. Att arbeta med problemlösning och du har i tidigare arbete haft användning av din goda lösningsfokuserade inställning. Vidare tror vi att du drivs av att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter och säkerställer att ditt arbete slutförs.

SÖKANDES PROFIL
Har minst 1 års erfarenhet av liknande roll Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm Lön: enligt överenskommelse.

SÅ HÄR SÖKER DU
Maila din ansökan (personligt brev och cv) till hr@ballongverkstan.se

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.